״floor time״ מקדם יוזמה ומעגלי תקשורת במחקר מסוג single case study שפורסם בכתב העת Canadian Journal of Occupational Therapy, 2011.
Floor Time Play with a child with autism:
A single- subject study
Maryse Dionne, Rose Martini
מאמר זה סוקר מחקר מסוג single case study על ילד בן 3:6 עם אוטיזם אשר קיבל התערבות טיפולית בגישת ״floor time״.
נבדק מרכיב היוזמה ומעגלי התקשורת (Circle of Communication) לפני ואחרי ההתערבות לשם בחינת השפעת ההתערבות , לצד כתיבת יומן מעקב יומי על ידי אמו של הילד, בו תיארה את מפגשי ההתערבות בבית.
טרם ההתערבות נערכו מפגשי תצפית ושיחות עם האם. בעקבותיהם מולאו שאלוני CARS, פרופיל חושי, ונערכה ספירת מעגלי תקשורת מילוליים ולא מילוליים.
ההתערבות עצמה נמשכה 7 שבועות בהם נערכו 28 מפגשים טיפוליים של משחק משותף והדרכה לאם בנוגע לעקרונות ה- floor time. בנוסף, ניהלה האם רישום של פעילותה הטיפולית עם הילד.
תוצאות המחקר הראו עליה משמעותית ביוזמה ובמספר מעגלי התקשורת בזמן ההתערבות לעומת בזמן התצפית שלפניה.
האם מדווחת על עליה בתקשורת ספונטנית בינה לבין ילדה, דרך מעגלי תקשורת רבים יותר ומהירים יותר (לא בהכרח מילוליים). בנוסף, מדווחת הם על התרגשותה והנאתה לראות את הברק בעיני ילדה ואת רצונו להשתתף במשחקים הדדיים בהנאה וללא לחץ וליזום פעילויות שקודם לכן נמנע ואף הגיב בתגובות התפרצות וכעס.
מאמר זה לקוח מתוך ה – Canadian Journal of Occupational Therapy, 2011