פרופסור סטנלי גרינשפן
פרופ' גרינשפן ז"ל היה רופא ילדים ופסיכיאטר. הוא היה היו"ר של ארגון ה- ICDL (Interdisciplinary Council on Developmental and Learning Disorders) והמקים של "Zero to three" המרכז הלאומי לפעוטות, ילדים ומשפחות בארה"ב. תרומתו המרכזית, בשיתוף עם מומחים אחרים בתחום בריאות הנפש של ילדים היתה בהדגשת חשיבות ההתערבות המוקדמת והפיכתה כדבריו ל"שטח לגיטימי".
הוא הגה בשיתוף עם ד"ר שרינה וידר את מודל ה- DIR אשר לפיו עוקבת התפתחות של פעוטות וילדים אחר מס' שלבים קבועים במהלך חייהם. אותו רצף התפתחותי ע"פ תיאוריה זו מושפע הן מגורמים ביולוגיים והן מגורמים סביבתיים – מערכות היחסים של ילדים עם מטפליהם המשמעותיים. פרופ' גרינשפן וד"ר וידר תבעו כי יש להעריך תחילה את השלב ההתפתחותי והרגשי של הילד ובנוסף להבין את אפיוניו הביולוגיים הייחודיים של כל ילד על מנת להבין את הקשיים המשפיעים על יכולתו לתקשר עם סובביו. ההתערבות ע"פ גישתם הינה תהליך מתמשך ואיננו פתרון סימפטומים נצפים בילד בעל קשיים התפתחותיים. ההתערבות ממוקדת בקשר ובמערכות היחסים של הילד עם סביבתו המשמעותית.
פרופ' גרינשפאן נפטר בשנת 2010. ספריו תורגמו לשפות רבות והוא הותיר אחריו מורשת טיפולית אשר מנחה מטפלים, רופאים אנשי חינוך ומשפחות ברחבי העולם.