ד״ר שרינה וידר היא פסיכולוגית קלינית מובילה ודמות מפתח בתחום הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים. יחד עם פרופ’ סטנלי גרינשפן ז”ל, ד”ר וידר פיתחה את מודל ה– (Developmental DIR, Individual Difference, Relationship-based), גישה פורצת דרך לטיפול באוטיזם והפרעות התפתחותיות אחרות. מודל ה –DIR היה הראשון להתבונן על ASD -SPD מנקודת מבט של התפתחות רגשית תפקודית ובריאות נפשית ומציע התערבות חלוצית בתיווך להורים.
לאורך הקריירה שלה, ד״ר וידר תרמה רבות לתחום באמצעות פרסומים, מחקר והוראה. היא כתבה, בשיתוף עם פרופ׳ גרינשפן, ספרים חשובים כמו “ילדים עם צרכים מיוחדים” ו”טיפול באוטיזם”. בנוסף, היא חיברה את הספר “Visual Spatial Portals to Thinking, Feeling, and Movement” יחד עם הארי וואקס. ד״ר וידר פרסמה למעלה מ-40 פרקים בכתבי עת וספרים מקצועיים, והפיצה את מודל ה –DIR בכנסים רבים בארץ ובעולם.
בתפקידה כמנהלת קלינית וכאחת ממייסדי ארגון Profectum האמריקאי, ד״ר וידר ממשיכה להשפיע על התחום. היא מלמדת באוניברסיטאות שונות והייתה שותפה להקמת המועצה הבינתחומית להפרעות התפתחותיות והפרעות למידה. במשך 23 שנים, היא כיהנה במועצת המנהלים של ארגון 0-3.
תרומתה של ד״ר וידר לישראל היא משמעותית במיוחד. היא הגיעה לארץ בתחילת שנות התשעים, ובעידודה ובליוויה הוכשרו אנשי מקצוע רבים והוקם “צוות היגוי ישראלי” שהיה צוות ההקמה שלימים הפך לארגון DIR הרשמי בישראל. בשנת 2012, הוקם ארגון DIR ישראל, אותו היא ממשיכה ללוות עד היום. ד״ר וידר סייעה גם בהקמת תכניות הכשרה בין-תחומיות של DIR במדינות נוספות, כמו ארגנטינה וברזיל.
מחקריה של ד״ר וידר מתמקדים במעקב אחר ילדים על הספקטרום האוטיסטי שקיבלו התערבויות במודל DIR ובהערכת תוכניות הכשרה וחינוך. היא פיתחה גישות לשילוב ידע חזותי-מרחבי לקידום התפתחות רגשית וקוגניטיבית.
כיום, ד״ר וידר ממשיכה בעבודתה המחקרית ומנהלת קליניקה פרטית בניו יורק, המתמקדת באבחון, טיפול וייעוץ בנושאי התפתחות ובריאות נפשית של ילדים. השפעתה על תחום הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים היא רחבה ומתמשכת, והיא ממשיכה להיות כוח מוביל בקידום הבנתנו ושיפור הטיפול בילדים אלו.