פרטי התקשרות

כתובת: גוש עציון 13, גבעת שמואל

דוא״ל: dirisrael@gmail.com

טלפון: 054-5365716

שעות מענה טלפוני ימים: א’-ה’ 08:00 – 15:00

אירועים קרובים

Designed by @snapp.blog

Image Alt

אנשי טיפול וחינוך

  /  אנשי טיפול וחינוך

על המודל

מודל ה- DIR הינו מודל כוללני ואינטגרטיבי להערכה ולטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים בכלל וילדים על הרצף האוטיסטי בפרט. המודל הוא מודל התפתחותי - רגשי אשר פותח על ידי דר' סטנלי גרינשפאן ז"ל וד"ר שרינה וידר בארה"ב מתוך מחקר ותצפיות על ילדים בעלי התפתחות תקינה ועל הוריהם וכיום מהווה אחד המודלים המובילים בארץ ובעולם לטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים בכלל ובילדים על הרצף האוטיסטי בפרט. המודל מוכר כיום ע״י משרד הבריאות כמודל התערבות בילדים עם צרכים מיוחדים.

על-פי המודל, הבנת הקשיים ההתפתחותיים של ילדים מושתתת על זיהוי והבנת ההבדלים האינדיבידואליים – הביולוגיים הרגשיים והתפקודיים, אשר משפיעים על הדרך בה ילדים קולטים ומעבדים אינפורמציה ופועלים בעולם. המודל מתייחס להורה כמטפל העיקרי של ילדו ומתוך כך רואה את הצורך המשמעותי לתמוך בהורה ובהבנתו את ילדו ואת עצמו ולאפשר להם לחוות וויסות הדדי, אינטימיות, קשר, הנאה ושיתוף המהווים את התשתית להתפתחות ולביסוס יכולות למידה בהמשך.

מסלול ההכשרה

ארגון DIR ישראל מקיים תהליך הכשרה מדורג עבור נשות חינוך. במסגרת התהליך מס׳ שלבי הסמכה המתקיימים במסגרת סמינר שנתי כפי שיפורט בהמשך. בכל שלב בתהליך ישנם קריטריונים לקבלה לסמינר ההסמכה המתאים, וכן מפורטות אפשרויות ההדרכה העומדות בפני המסיימות את אותו שלב בהצלחה. המועמדות לתהליך ההכשרה הינן נשות חינוך (מורות וגננות לחינוך מיוחד) בעלות תעודה מקצועית ממוסד מוכר ומורשה על ידי משרד החינוך. את התעודה המקצועית יש להציג בעת ההרשמה לסמינר ההכשרה הראשון.

"יש להדגיש במידה רבה בהרבה את הדברים שילד מסוגל לבצע,
במקום את הדברים שהוא נכשל בהם."
ד"ר טמפל גרנדין

מטפלות מספרות על עבודה במודל

מטפלות ונשות חינוך רבות כבר התנסו בעבודה במודל ה DIR כמודל טיפולי שניתן ליישום הן בחדר הטיפולים אך לא פחות מכך - במסגרות חינוכיות בגילאים השונים.
בסרטון הקצר תוכלו לשמוע ממטפלות ומדריכות מנוסות שעובדות עם המודל, משתפות בתובנות כנות ובתחושות אותנטיות מהמפגש עמו בעבודתן הטיפולית.

נגן וידאו

מהי תכנית DIR

תכנית ההתערבות הטיפולית לפי מודל ה DIR רואה בהורים ובמטפלים העיקריים של הילד את סוכני השינוי להתקדמותו והתפתחותו.
 בתכנית, ההורים מודרכים ליצור פעילויות מהנות ותומכות בפרופיל הייחודי של ילדם לקידום היכולות הרגשיות, התקשורתיות והחברתיות שלו.
הפעילויות משולבות בשגרת היומיום: ארוחות, רחצה, זמני משחק, השכבה לשינה ו/או זמן פנאי משפחתי.
התכנית מתאימה לסביבה ביתית אך גם לסביבה החינוכית שם צוות החינוך מודרך ע״י מטפלי DIR מוסמכים. התכנית כוללת בתוכה את הטיפולים השבועיים עם מטפל ה DIR, הדרכת הורים וזמני משחק בבית. בנוסף, מוקדשת חשיבה מעמיקה לבניית תכנית סנסומוטורית ייחודית המתאימה לפרופיל הילד (עצמאות ביומיום, פעילות מוכנות ללמידה, שימוש בתקשורת חליפית במידת הצורך ועוד.) התכנית היא דינאמית, נתפרת באופן אישי לצרכי הילד והמשפחה ומתעדכנת בהתאם לצרכיו המשתנים של הילד.

עבודה עם הורים | מפגשים עם בני גיל | Floor Time | תכנית סנסו-מוטורית | מעורבות רפואית | עבודה מובנית חלקית

Previous slide
Next slide

מדריכות ומטפלות DIR

גישה ישירה למאגר המטפלות שלנו
הצטרפו לרשימת המדריכות והמטפלות המוסמכות

העשרה

אספנו עבורכן רשימת ספרים בתחום הטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים בעברית ובאנגלית לצד מאמרים מעניינים וחשובים הקשורים ישירות או בעקיפין לעבודה במודל ה DIR.
לצד אלו, נכתבו ע״י צוות הארגון מאמרים קצרים בנושאים שונים אותם מצאנו רלוונטיים להורים ולמטפלים.

משפט על ארגז הכלים קריאה מהנה!

מטפלות משתפות