מרכיב נוסף ומשמעותי ביותר מתוך תכנית DIR מקיפה, הינו המסגרת החינוכית בה הילד נמצא (הגן או בית הספר על סוגיהם השונים – חינוך מיוחד/ חינוך רגיל, כיתות טיפוליות/תקשורתיות ושילוב אינדיבידואלי). הילדים נמצאים חלק ניכר משעות הערות שלהם במסגרת חינוכית ועל כן חשיבות גדולה באיתור מסגרת התואמת את צרכיו ההתפתחותיים – רגשיים והנוירו-ביולוגיים של הילד אשר לו בונים תכנית DIR .
תכנית DIR מקיפה כוללת בתוכה את השהות במסגרת החינוכית, ולכן עלינו לראות אותה כמרחב נוסף השואף לשמור על עקרונות המודל. מרחב המאפשר טיפוס בשלבים ולמידה משמעותית ומהנה, הרואה את הייחודיות של כל ילד וצרכיו, כמו גם מזמן אינטראקציות משמעותיות בין מבוגר מותאם לילד ובין הילד לעמיתיו וחבריו בסביבה החינוכית-לימודית. השאיפה היא, שתכנית DIR תקיף כמה שיותר מרחבים מהחיים של הילד, לכן המצב האופטימלי הוא שהמסגרת החינוכית בה הילד נמצא תהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהתכנית הכוללת. בשונה מהסיטואציה הטיפולית או הביתית של הילד, בהן ניתן להגיע למותאמות מירבית לצרכיו, המסגרת החינוכית אינה יכולה להיות תפורה בדיוק למידותיו הנכונות בכל סיטואציה, היות ואותה מסגרת מורכבת מילדים נוספים, סביבה דינאמית ומשתנה, אנשי חינוך וטיפול משתנים ועוד גורמים עליהם קשה יותר לשלוט ולהביאם למותאמות מדוייקת. למצב הנתון הזה ישנם חסרונות רבים כמו גם יתרונות רבים. עלינו לנצל את היתרונות הללו לקדם את הילד כמו גם למצוא פתרונות לחסרונות ולמוקדי האתגר. השאיפה היא למצוא עבור כל ילד את המסגרת החינוכית המותאמת ביותר לצרכיו ההתפתחותיים, הרגשיים-חושיים, התרבותיים והמשפחתיים.
על מנת להביא למותאמות מקסימלית של המסגרת החינוכית לפרופיל האינדיבידואלי של כל ילד ולאפשר מימוש הפוטנציאל המקסימלי, צריכה ההתערבות במרחב החינוכי להתבונן על מרכיביו השונים של מרחב זה לצד ההתבוננות כמובן על צרכיו האינדיבידואליים של הילד – הזמנים השונים בסדר היום (שיעורים אקדמיים או זמנים מובנים בגן, הפסקות, זמן חפשי, מעברים ועוד ), המחנכים, הגננות והמטפלים הבאים במגע עם הילד, תכני הלמידה, ההזדמנויות לעשייה טיפולית בתחומים שונים (החברתי, הדידקטי, ההתנהגותי – רגשי ועוד) . התבוננות מעמיקה כזו על כל אחד מן המרכיבים והאופן שבו ניתן במסגרת החינוכית להביא להתאמה מירבית לצרכיו הנוירו- ביולוגיים, ההתפתחותיים והרגשיים היא המפתח להצלחת התכנית הטיפולית במרחב זה.
היות שמרכיב התכנית החינוכית הינו חלק מתכנית כוללת, מומלץ כי מנהל מקרה אשר מטפל על פי מודל ה- DIR יבסס ויתחזק את הקשר השוטף עם המסגרת החינוכית, יקיים ישיבות חשיבה תקופתיות משותפות לכל המטפלים ואנשי החינוך אשר באים במגע עם הילד ויבנה תכנית טיפולית אשר מכוונת לתת מענה לצרכיו המשתנים של הילד במסגרת החינוכית ואשר מתואמת עם גורמי הטיפול הנוספים ועם צרכי המסגרת.