מרכיב משמעותי מאוד בתוך תכנית DIR מקיפה הנו מפגש עם בני הגיל. כאשר ילד מנהל תקשורת דו כיוונית עם מבוגרים, כדאי להתחיל ולהפגישו עם ילדים לפגישות משחק על מנת שילמד וישכלל את יכולתו לשחק ולתקשר עם בני גילו (או כאלה הקרובים לכך) עמם למעשה, אנו שואפים שיתקשר, ישחק באופן מהנה ורציף ומהם גם ילמד.
מפגשים אלו יתנהלו בשלב ראשון באופן מתווך ע"י הורה או מטפל. מידת המעורבות, התיווך והליווי של המטפל או ההורה תלויה כמובן בשלב ההתפתחותי בו הילד נמצא, בצרכיו האינדיבידואליים (הרגשיים והתחושתיים) וכן בשלב בו מצויה הדיאדה של זוג הילדים ההתבוננות על המפגש המשותף תיעשה דרך משקפת המודל תוך שימת לב לצרכים המשתנים של כל אחד מן המשתתפים בו ובאופן אשר יותאם עד כמה שניתן לפרופיל ההתפתחותי – החושי והרגשי של שני הפרטנרים לאינטראקציה. כדאי לבחור בילדים שהם ברמת התפתחותית דומה לילד, ולא בהכרח לבחור על פי גיל כרונולוגי. כך, יכול הילד ליהנות מחברתו של חבר צעיר ממנו אך בעל יכולות התפתחותיות דומות. משתנים כמו הצרכים החושיים-רגשיים של הילד צריכים גם הם להילקח בחשבון ביסודיות בבחירת הפרטנר למשחק. כך לדוגמה לילד בעל רגישות שמיעתית לא נחבר חבר שנהנה לצעוק ולהתפרע ולילד הזקוק להעלאת רמת העוררות לא נבחר את הילד המופנם של הגן. כאמור, סוג התיווך של המבוגר במשחק הילדים הינו דינאמי ומשתנה. לעיתים, כדאי לבחור מראש את הפעילות ולתכננה עם הילד על מנת שיחוש בשליטה ויכיר את אשר צפוי להתרחש עד כמה שניתן. לעיתים, נדרש פחות תכנון מראש וניתן לתת לשני הילדים הזדמנות להעלות רעיונות למשחק, כאשר על המבוגר המתווך להעצים ולחזק רעיונות אלו על מנת לעורר מוטיבציה ומעורבות ולאפשר אינטראקציה מתמשכת ומהנה. כמו כן, ניתן לקבוע מפגשים משותפים בגני משחקים. מפגשים מסוג זה יעודדו פעילות פיזית משותפת ומהנה דרכה ניתן לעודד אינטראקציה הדדית דוגמת פעילות משותפת, התייחסות הדדית ראשונית, עזרה הדדית, פנייה זה לזה ועוד.
לעיתים, על מנת לאפשר תחושת ביטחון בהימצאות יחד ניתן לבחור בפעילות פשוטה דוגמת הכנת פופקורן וצפייה משותפת בסרט אהוב. פעילות מסוג זה מאפשרת מפגש מהנה, ללא אתגרים משמעותיים בתחילת הדרך.
יש לציין כי המפגש עם חברים הופך משמעותי ביותר בשלב שבו הילד מצליח לקיים ברצף מעגלי תקשורת מהנים ומגוונים ובהמשך מתנסה בפתרון בעיות ומתחיל להעלות רעיונות באופן מכוון. מפגש עם חברים מאפשר לו להתחיל ולתרגל את כישוריו המתפתחים במצבים מגוונים. מספר המפגשים השבועיים אשר ישולבו בתכנית הטיפולית הוא פונקציה של גיל הילד והשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא.
בכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם הגננת, המשלבת או איש צוות אשר מכיר את הילדים בבחירת הפרטנרים שעשויים להיות מתאימים לילדכם.